I

Internetová reklama

Tak ako má svoje špecifiká reklama v tlačových médiach či v elektronických médiach, reklama uverejňovaná na internete nie je žiadnou výnimkou. S reklamou na internete sa stretnete na každom kroku. Návštevníci stránok sú lákaní rôznymi reklamnými formami,  niekedy až prehnane, keďže často pre autorov daných stránok to je jediný zdroj prijmov na chod a ďalšie zdokonaľovanie. Nie však každá stránka uverejňujúca reklamu má z nej i skutočné prijmy. Vlastne drvivá väčšina stránok funguje iba vďaka snahe dosiahnúť návštevnosť, ktorá by bola zaujímavá pre zadávateľov reklamy, no nie a nie ju dosiahnúť. Prijmy z reklami sú častokrát iba snom.

Nech už je na tom vaša stránka akokoľvek určite narazíte na problém, že nebudete rozumieť niektorému z pojmov, ktoré sa v súvislosti s internetovou reklamou používajú. Tu je niekoľko z ni

Článok sme začali tým, že snom mnohých webmasterov je aby ich webstránka prinášala finančné prostriedky z  reklamy. Treba hneď v úvode ešte raz poznamenať, že reálne získava z reklamy len malé percento stránok, no samozrejme každý to môže skúsiť. Zároveň ale Internet je interaktívne médium s prudko a neustále rastúcou základňou užívateľov. Vďaka jeho flexibilite a kreatívnym možnostiam prejavu je ideálnym priestorom na reklamné vyjadrenie oslovujúce presnejšie zvolenú cieľovú skupinu.

Zadávateľom reklamy

Začnime heslom: "Každá reklama, ktorá Vám prinesie viac ako ste do nej vložili sa oplatí". To by si mal uvedomiť každý zadávateľ reklamy. Reklamu na internete je možné umiestniť na Fulltextových vyhľadávačoch, Internetových katalógoch, Odborných portáloch, Spravodajských serveroch či  Portáloch pre voľný čas a zábavu, pričom je ťažké všeobecne povedať kde najlepšie je reklamu umiestniť. Záleží to okrem iného i od cieľa reklamy. V zásade môžeme rozlíšiť tri najbežnejšie a najpoužívanejšie účely reklamy na Internete:

  1. Propagácia webstránky a zvýšenie návštevnosti
  2. Propagácia image a zvýšenie povedomia o značke (firme)
  3. Propagácia konkrétnej akcie alebo produktu

 Webmastrom

 Spôsobov ako získať finančné prostriedky z reklamy na webstranke je mnoho.

Prvý a ten najzákladnejší je hľadať si zadávateľov reklamy sám, no nie je to vôbec ľahké.

Druhým spôsobom sú reklamné systémy.

1. Lista.cz

Lišta.cz: Registrací přes teno reklamní banner získáte 7.500 kreditů.

 Citujeme zo stránok tohoto systému:

"Unikátní výměnný reklamní systém na výměnu reklamních lišt s odkazy na jiné servery.

Umístěním reklamní lišty na své stránky budete získávat 0.9 kreditu z každého zobrazeného odkazu. V jedné liště můžete mít až 10 odkazů (tedy získáte maximálně 9 kreditů). Zobrazení u někoho jiného stojí 1 kredit.

Výkup kreditů
Nabízíme možnost výkupu kreditů od uživatelů. Cena za 1.000.000 kreditů je Kč 150,-. Více informací naleznete po registraci v sekci nákup kreditů(možnost výkupu kreditů je pouze pro zlaté účty). "

2. Efektiv.cz

Opäť  zacitujeme priamo zo stránok systému:

"Efektiv je PPC reklamní systém (platba za kliknutí), který umožňuje inzerentům zadávat reklamní kampaně, které se posléze zobrazí v naší síti serverů. Efektiv tedy funguje zároveň jako internetová reklamní agentura a mediazastupitelství. "

 

Nasledujúci článok: Imp

EKOBIT consulting, s.r.o.

Veterná 430/14
058 01 Gánovce - Filice
 

Telefón:
+421 905 292 410