Internetová stránka má význam len ak má svojich návštevníkov, pričom čím je návštevníkov internetovej stránky viac, tým je to pre www stránku samozrejme lepšie. Spôsobov ako sa návštevník stránky dostane na príslušnú stránku je hneď niekoľko:
- priama návštenosť
- návštenosť z iných internetových stránok (bežné internetové stránky, blogy, rôzne diskusie a samozrejme sociálne siete)
- návštenosť z vyhľadávacích služieb
- návštenosť z elektronickej pošty
Propagácia novej internetovej stránky na internete už je absolútna nevyhnutnosť. Jediný prípad kedy ho netreba, je ak stránka je určená uzavretej skupine návšteníkov, ktorí sa vedia dostať na stránku priamo, teda uvedením jej adresy priamo v internetovom prehliadači. Takých však je ozaj veľmi málo.
Akákoľvek iná novovyrobená internetová stránka, ak má splniť svoj účel, potrebuje mať čo najväčšiu návštevnosť. Dostatočnú návštevnosť pritom vieme docieliť práve internetovým marketingom. Preto službu internetového marketingu pre novú internetovú stránku treba brať ako nevyhnutnosť, do ktorej treba investovať dostatok finančných prostriedkov, tak aby finančné prostriedky vynaložené na výrobu a prevádzkovanie www stránky neboli vyhodenými prostriedkami do vetra.